fredag 1 juli 2011

Kommentarer

Jag läste på min kusins blogg ett jättebra inlägg som hennes kompis skrivit! HÄR kan ni själva läsa det.
Men jag antar att ni är lite för lata för att klicka på länken så jag kopierar all text rakt av.


Jag som själv är en STOR bloggläsare, och då menar jag stor. Jag läser alla bloggar du kan tänka dig, kenaz,rstahl,  hannaliscious, fannystaaf, fokis, angelicablick, my, vicktoria, lisaplace, karnah och alla småbloggar, nässjöbloggar, kompisar som bloggar. Jag läser de flesta bloggar och har stor koll. Men ändå så KOMMENTERAR JAG KNAPPT ALDRIG. fråga mig egentligen inte varför..


ibland får jag lite dåligt samvete när jag läser dessa bloggar så ofta, och håller med bloggaren, tycker som bloggaren, tyckte att bloggarens text var fin, eller kläderna var fina, eller bilderna var fina, MEN jag kommenterar knappt aldrig och säger att jag höll med eller tyckte att något var fint. och som bloggare vill du ju ha respons?! du blir ju skitglad när någon kommenterar dina inlägg och säger vad dem tycker, det är ju då du får respons och beröm!! och nu när jag gästbloggar/ har gästbloggat tycker jag det är kul att få kommentarer, eller folk/kompisar som säger något om det blogginlägget jag gjorde, man vill ju ha någon respons. och det är då jag får dåligt samvete när jag sitter och läser andras bloggar i timtals , men knappt aldrig kommenterar.
 man vet ju hur lång tid ett inlägg tar och hur lång tid det tar att ta den där perfekta bilden men ändå som läsare kommenterar man inte. men man vill ju fortsätta läsa den braiga bloggen, man vill ju inte stanna vid ett inlägg och kommentera för då kanske man slutar läsa för man orkar inte börja om, utan man byter blogg. och ibland tar det för lång tid att kommentera, men kom igen hur lång tid tar det egentligen??  det finns bloggare som har över 100 läsare , men knappt får någon kommentar, det är dåligt av oss läsare, men sen finns det ju dem som är skitbra på att berömma/kommentera, verkligen plus på dem, de gör någon glad, jag är helt säker på de! att det tar 10 sekunder för dem att skriva några ord som kommer göra en annan människa GLAD! jag räknar ju nu när jag skriver detta att man alltid gör snälla responer/kommentarer, det kan vara något du inte gillar, men skriv det då snällt, inte elakt så du gör någon ledsen! då är det ju fortfarande snälla responser. man behöver ju faktiskt kritik och tips så det kan bli bättre.

så alla ni som har blogg själva och ni som är bloggläsare förfan nu kommenterar vi varanns bloggar!! du kommer bara göra andra människor glada genom att skriva några rader, så gå ut nu och kommentera, när du håller med, eller när inte gör, eller när du gillar något eller när du inte gör, hursomhelst NU SÅ TYCKER JAG VI ALLA SKA KOMMENTERA MER OCH VISA VÅR UPPSKATTNING PÅ KOMMENTARERNA , inte bara i statestiken!
/ L    isa

Lisa har SÅÅ rätt tycker jag. Det är himla synd att det faktiskt är så här. Jag tycker alla försöker tänka om och ge massor feedback! Kom igen nu alla läsare!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar