lördag 31 mars 2012

Olivero på terrängbanan

Olivero brydde sig inte om vädret ett dugg vilket var ganska skönt. Det var bara jag som hatade allt när jag började galoppera och kände de små is/snöflingorna hugga i ögonen. Men det glömde jag bort sen när jag började hoppa!

Olivero var verkligen bäst idag! Hoppade CNC* och några CNC** hinder och kan ni tänka er den känslan som man får när man övervinner sin egen höjdrädsla?
Kände suget i magen när min tränare sa " ta den o den och den i följd", och ser att det är en ganska stor låda, två jävligt stora häckar i kombination och sedan en till jävligt stor låda.
Men jag trotsade allt och Olle bara flög över allt! Duktiga ponny <3
I slutet skulle jag hoppa över en coffin som var: ett hinder, två korta galoppsprång, stor grav, två korta till en stor låda.
Kände mig riktigt osäker eftersom jag visste att hela den "kombinationen" skulle gå riktigt snabbt. Hoppade de två första och sedan hängde jag inte riktigt med så Olle sprang åt sidan, han kände säkert min osäkerhet (hatar mig själv för det). Men efter lite pepping från tränaren så gick allt superbra! Hoppade igenom den två gånger för att känna mig själv säker.

Nu är jag så stolt över mig själv och Olivero. Han för att han ställer upp för mig och hoppar över om jag sitter och är lite nervös-inte många ponnyer/hästar som gör det på den höjden. Och mig som trotsade min höjdrädsla och tog tummen ur och hoppade.

Mamma fotade ingenting men Sara tog lite kort med Annas kamera, ska höra om hon kan skicka över några så lägger jag över dom här sen :)
Världens bästa <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar