fredag 24 februari 2012

Märkesnörd?

Har fått höra ett tag nu att jag har blivit en märkesnörd...

Jag vet inte riktigt vad jag ska svara på det. Jag köper det jag tycker är snyggt och är skönt, är det något fel med det? Ska man få en märkesnörd-stämpel bara för att man köper det man vill ha som råkar vara i märke?

Jag har den turen att jag har en otroligt snäll mamma som är lika hästnörd som jag och köper fina hästar till mig och vill att jag ska lyckas så mycket som möjligt i ridningen. Åter igen, Är det något fel på det?

Det är precis som om vi "märkesnördar" ska gå runt och klaga på att folk har utrustning från Börjes eller Hööks och säga, "åh kolla hon har bara saker från Börjes.." och tycka illa om dem? Skulle ni tycka det va kul? Skulle inte tro det..

Jag själv är inte sån som klagar på folks utrustning, visst, jag kan tycka att en del utrustning är otroligt fult men jag säger det såklart inte det högt.

Ska man döma personen illa bara för att den har Tretorn och JW utrustning eller från Hööks? Tänk om jag hade gjort det, då skulle jag inte vara kompis med världens bästa Sara och Josefin.

Så tänk en gång till innan ni stämplar någon person.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar