måndag 15 augusti 2011

Gladaste flickan i världen

Det är jag det!
Tävlingen gick så bra som det bara kan gå!
Diwa var lugn och fin i dressyren och hoppningen var hon en kanonkula men vi nollade oss, så vi låg 3a med 49 straff vilket är det bästa jag har haft.
Terrängen, mitt livs ögonblick. hah, nae men jag var redigt nervös.. Jag visste att det bästa Diwa vet är att springa på åkrar och bocka järnet! Så jag tog det ganska lugnt på framridningen.
I startfållan kände jag att mitt hjärta dunkade i hela halsen, och tänkte på att bara jag sitter kvar är jag nöjd!
Men när starten gick och vi rusade iväg gjorde bara Diwa 2 rejäla bockasprång och sedan sprang hon som en galning igenom hela banan och hoppade alla stockar,vatten,lådor och grind-hinder utan problem.
Så gissa vem som var stoltast i världen när vi kom i mål? Jag var så glad över att hon inte bockade av mig! haha..
Efter att jag travade av henne och ställde henne vid transporten hörde vi i högtalarna "och vinnare i klassen är Jennifer Widen på Diwa Min" Jag fattade ingenting!? VANN JAG MED DIWA? DETTA KAN INTE STÄMMA? men det gjorde det visst...
Så Diwas allra första fältävlan i hela sitt stora liv så vann vi, VI var bäst över ca25 andra ryttare.. åååh jag kan knappt fatta det än.. Min lilla dressyrponny <3
Jag vann ett täcke och 240kr på Scharpman + rosett och plackett som vanligt :)

Olivero tävlade jag  en klass högre.
Dressyren gick bra. Han kändes lite stressad och jag försökte lugna ner honom lite men han tänkte på något helt annat.
Hoppningen gick också bra, lite tittig men han hoppade allt.
Efter detta låg vi på 5e plats.
Terrängen gick suveränt! Han hoppade allt och vi var felfria, dock red vi 11sek för sakta så vi fick 11straff..
Men jag placerade mig 4e plats ändå med 66 straff, vilket är ganska bra.
Så jag vann, 400kr på Scharpman igen! +rosett och plakett.

Så jag vann alltså 640kr! Inte illa va? Så ni kan ju gissa vem som kommer shoppa på Sharpman snart? ;)

Massor av bilder kommer nog upp snart, Ellen följde med som skötare och hon tog så klart med sig sin kamera och fotade MASSOR med fina bilder! :)
Olivero förra tävlingen i Mantorp

1 kommentar: